ניתוח בריאטרי הכולל יצירת שרוול קיבה (Sleeve gastrectomy)

בניתוח מסוג כזה מתבצעת כריתה אורכית של מרבית מנפחה של הקיבה, תוך יצירת מעבר שצורתו כצורת שרוול. ניתוח שרוול מצמצם את נפחה של הקיבה המנותחת עד לכדי כעשירית מנפחה הקודם. נוסף על המגבלה הפיזית אותה יוצר ניתוח זה, נמצא כי מטופלים שעברו ניתוח כגון זה הופכים לרעבים פחות לאחר ביצוע, במשך תקופה של כשישה חודשים ומעלה, פרק זמן המאפשר להם לסגל את הרגלי האכילה הנכונים, המסייעים להם בשמירה על תוצאותיו של הניתוח לאורך הזמן. ניתוח שרוול מבוצע בגישה לפרוסקופית תחת הרדמה מלאה ואורכו הממוצע נע בין חצי שעה לשעה, בהתאם לנסיבות.

הצלחה של הניתוח לתווח ארוך היא כ60 %. עליה במשקל היא בגלל הרחבת שרוול במשך הזמן. סיכונים של הניתוח הם דימום, זיהום או יוצרות קרישי דם ברגליים בשיעור של 3-5% שבורובם יכול לקרוע בשבועיים ראשונים מאז הניתוח.  חלק מטיפול בסיבוכים דורש ניתוח חוזר

 

לסיכום

ישנם לא מעט סוגי ניתוחים בריאטריים שמטרתם לסייע לסובלים מהשמנת יתר לאזן את משקלם, ובמקביל – אף לאמץ לעצמם אורח חיים ותזונה בריאים יותר. חשוב לזכור, כי אין המדובר בקסם, אלא בניתוח לכל דבר ועל כל המשתמע מכך. יחד עם זאת, ניתוח בריאטרי מתאים, שטיבו נקבע על ידי הרופא המתמחה בכך, יכול לספק לכם בסיס מעולה להרזיה, לצמצום ההיקפים ולהשגת מבנה הגוף שעליו אתם חולמים לא מעט שנים.

פרופ’ בוריס קירשטיין מבצע כל סוגים של ניתוחים בריאטיים. ניתן להתיעץ איתו לבחירת סוגו של הניתוח

דילוג לתוכן